BESTÄLLNING
Beställningen görs direkt från webbplatsen. Vi erbjuder xylitolpastiller, xylitol tuggummi och tandkräm. Vi erbjuder också andra munhygienprodukter från DenTek och Wisdom.
KUND REGISTRERING
Kund registrering behövs inte. För den inledande registreringsprocessen på grund av leverans, vi behöver ditt namn, fakturerings- och leveransadress och e-postadress. Telefonnumret behövs för andra leveranssätt än brevet. Registreringsinformation används inte i marknadsföring. Av företagen krävs ett FO-nummer.
BETALSÄTT
Du kan välja vilken valuta priserna visas som på hemsidan mellan euro och svenska kronor. Betalningen kommer fortfarande att göras i euro oavsett vad du väljer.
PayPal erbjuder internationella betalningstjänster online. Din betalningsinformation och kreditkortsinformation kommer att krypteras för att minimera risken för obehörig åtkomst eller avslöjande. Myndighet för betalning måste ges vid beställningstillfället.
MultiSafepay som betalningstjänstleverantör erbjuder populära onlinebetalningsmetoder i Europa och internationellt. Mer information om MultiSafepay.
LEVERANSAVGIFTER
Leveranskostnader visas innan du betalar beställningen. Alternativen visas när du har fyllt i adressinformationen. GLS Finland erbjuder pålitliga fraktlösningar i Europa. Dess kärnmarknad är Europa, där det är en av de ledande pakettransportörerna. GLS har rikstäckande nätverk. Den finska Posti erbjuder fraktlösningar utanför Europa. Leveranskostnaderna betalas med beställningen.
För beställningar till Sverige börjar fraktkostnaderna från 19,00 € med GLS Europe eller 20,90 € med Postal Parcel International Nordic.
Fri frakt inom Sverige på beställningar över 150 €.
LEVERANS- OCH RETURPOLICY
Beställningar hanteras och skickas så snart som möjligt. Leveransen kan förväntas inom 2 till 4 arbetsdagar i Europa och från 5-10 dagar utanför Europa. Om produkten inte uppfyller dina förväntningar kan du returnera eller byta ut den inom 14 dagar efter mottagandet. Avbokningen ska alltid ske via kontaktformuläret eller via e-post. Använda tandredskap eller öppnade tandredskapspaket gottgör vi inte. En hygienprodukt och livsmedelsförpackning som öppnats kan inte returneras för att säkerställa att produkterna är hygieniska. Du ansvarar för kostnaden för att returnera varorna. Du är också ansvarig för att returnera varorna till oss för att få full återbetalning och leveranskostnader returneras INTE.
ÅNGERRÄTT OCH ANMÄLNINGAR OM PRODUKTFEL
Ni har rätt att upphäva detta avtal inom 14 dagar utan att ange anledning. Tidsfristen för avbeställning ska löpa ut 14 dagar efter det att det sista varupartiet har tagits emot eller, när det gäller produkter som ska laddas, efter det att beställningen mottagits. Varje återbetalning ska alltid avtalas i förväg. Bifoga alltid en bild av en defekt produkt.
LEVERANSINFORMATION UTANFÖR EU-TERRITORIET
Beställningar som skickas utanför EU innehåller alla nödvändiga dokument. Vid mottagande av beställningen utanför EU är köparen fullt ansvarig för betalningen av tullen från det belopp som överstiger den skattefria inköpsgränsen. Om du inte är säker rekommenderar vi att du kontaktar tullmyndigheterna i ditt land och klargör villkoren för tullar och skatter.